Stručná charakteristika | Výbava a úpravy | Pneumatiky |
Technické údaje | Testy a články | Fotogalerie |
Údržba a kontroly | Návody | Odkazy |
Honda NTV 650 je snem ospalých a unavených mechaniků. Ani po desetitisících uletých kilometrů se na tomto
stroji nevyskytuje žádný typický defekt.
Honda NTV 650 se poprvé objevila na trhu v roce 1988 a byla prezentována jako nástupce úspěšného modelu
VT 500, do povědomí, do povědomí většiny lidí se zapsala pod označením Revere. Po technické stránce mohla
nabídnout mnohem více než předchozí, v zahraničí velmi dobře prodejný model. Vodou chlazený dvouválcový
motor do V je přímý příbuzný VT 500, Transalpu a rovněž modelu Africa Twin. Hlavy motoru jsou vybaveny
tříventilovým rozvodem a dvěma zapalovacími svíčkami zabezpečujícími dokonalejší spalování.
Po prvních testech a kritikách motoristických novinářů přišla Honda v modelovém roce 1989 s řadou vylepšení.
Přední teleskopická vidlice byla prodloužena o 10 mm a vybavena progresivně vinutými pružinami, zadní
pružící a tlumící jednotka se dočkala jednoduššího systému nastavení předpětí pružiny a možnosti nastavení
útlumu. Modifikována byla rovněž převodovka. Cestovatelé přivítali delší a v zadní oblasti lépe čalouněné
sedlo. S těmito vylepšeními se stal malý naháč s letmo uloženým zadním kolem a sekundárním převodem
kardanovým hřídelem velmi populární i pro začátečníky. V roce 1993 snížila Honda prodejní cenu a na
evropských trzích se "Reverka" stala spolu s Yamahou XV 535 nejprodávanějším motocyklem.
NTV je na trhu s ojetinami velmi oblíbené hlavně díky malé spotřebě a naprosto nenáročné údržbě. Na
silnicích se pohybují stroje, které mají často najeto přes 100.000 km a kromě běžné údržby a pravidelných
servisních prohlídek majitelé mění pouze spojkové obložení, případně těsnící kroužky na přední teleskopické
vidlici.
Samozřejmě nalezneme rovněž na tomto oblíbeném stroji nějaké mouchy. Citliví jezdci si například stěžují
na vibrace přední vidlice při rychlostech mezi 60 a 80 km/h. V tomto případě hrají ovšem dosti významnou
roli použité pneumatiky. Jako nejlepší se v dlouhodobém testu ukázaly Metzeler Z1. Terčem kritiky bývá
rovněž sedlo, které se při cestách na delší vzdálenosti prosedává, a zpětná zrcátka, do kterých se při
vyšších otáčkách motoru přenášejí vibrace. V rámci úsporného programu Hondy, který sice pomohl snížit
cenu nových strojů, zmizel dříve sériově dodávaný hlavní stojan. Původní dvoudílná duralová řidítka byla
nahrazena klasickými ocelovými, které umožňují pohodlnější posaz.
Cena Hondy NTV 650 na trhu s ojetými motocykly odpovídá kvalitám tohoto stroje, za částku pohybující se
okolo 100.000 Kč však koupíte dobrý motocykl, který vám zcela určitě bude sloužit spoustu let.
O NTV se toho moc napsat nedá. Ona totiž jezdí zcela bez problémů. Měj jsem typ z roku 1990. Dodnes jsem ji
neztratil z očí, a tak vím, že má najeto asi 60.000 km bez nejmenšího problému. Druhý motocykl stejného typu
přišel do mého života o pár let později. V rámci šetření Hondy byl již ochuzen o různé drobnosti, bohužel
i o hlavní stojan. Zase se mi na ní ale lépe sedělo, díky klasickým řidítkům oproti duralovým, montovaným
na dřívější typy. U obou motocyklů byla spotřeba oleje téměř neměřitelná, dlouhodobě měřrná spotřeba paliva činila 4,4 l/100 km. Kufrové příslušenství i plexištít a jiné doplňky se dají koupit, nádrž je pro tankvak přímo stvořená. Výřezy na kolena v nádrži odpovídají lidem manších postav, takže kdo má do 170 centimetrů, má pocit, že Ntévéčko je vyrobeno pouze pro něj. Snad jediná výtka. V dlouhých zatáčkách je cítit v podvozku trošičku neklidu, ale bez problémů se na to dá zvyknout. Jednu radu potenciálnímu zájemci o koupi. Novou NTV si kupovali v drtivé většině lidé na cestování a každodenní ježdění. Já jsem například za jednu sezónu natočil poctivých 27.500 km. Pokud tedy dnes někdo nabízí třeba 8 let starou Reveru s 24.000 na tachometru, buďte ostražití. Jindřich Belšan, Praha 4
|
Prvního Revera jsem si koupil v roce 96. Byla to otevřená verze 43 kW. Střídavě jsem na něm s bratrem najeli
během 2 sezon přes 20.000 km (průměrná spotřeba paliva 5,6 l/100 km a životnost zadní pneu cca 7.000 km).
Pohodový interval výměny oleje 12.000 km, takřka nulová spotřeba oleje a kardan z NTVéčka činí stroj
nanáročný na údržbu. Startuje okamžitě za každého počasí a kromě prasklé žárovky zadního světla jsem se
nesetkal se závadou. Za nedostatek považuji jednokotoučovou přední brzdu, která zejména při jízdě ve dvou postrádá potřebný účinek. Chtělo by to zkrátka dva kotouče, jako má Deauville. Tolik tedy můj první rever, rok výroby ´94. Asi v půlce roku 97 jsem koupil NTV 650, r.v. 95, tentokrát ovšem verzi 37 kW. Opět střídavě s bráchou jsme najeli 19.000 km, převážně po Čechách a Slovensku. Loni jsem s přítelkyní absolvoval cestu na Balaton a do Chorvatska. Spotřeba na dálnici 5,3 l/100 km; pro mě ideál na cesty. Jezdím vždy dost naložený (kufr, 2 brašny, stan a tankvak), ale nosnost motorky 192 kg je podle mne vynikající a není problém se do ní vejít. Pro jízdu po dálnici by se sice hodila menší polokapotáž va stylu Yamahy Diversion XJ 600 S, ale zjistil jsem, že podobnou práci za ní udělá plně naložený tankvak. Přední pneu vydržela asi 13.000 km (Metzeler ME Z1), zadní asi 9.000 km (Metzeler ME Z2). Teď mám vpředu Dunlop Arrowmax a vzadu Michelin M59 a mašina sedí skvěle. Počet závad: 0. Zkrátka spolehlivost sama. Ríša Hončík, Praha Letňany
|
Hondu NTV Revere, r.v. 91, jsem koupil v létě roku 97 od kamaráda z Prahy po společné dovolené v Irsku,
takže jsem věděl, do čeho jdu. "Reverka" je přesně to, co jsem chtěl. Někdy lehce ovladatelný naháč, někdy
nekompromisní turista. Má najeto 58 tisíc km (14 tisíc km se mnou), a není to na ní vůbec znát - žádná
změna komprese, žádné problémy s ventily, nulová spotřeba oleje atd. To , co je na ní nejlepší, je spotřeba.
Ať sólo, nebo se spolujezdcem a plnými kufry, bere stále kolm 5 litrů a není problém zajet za 4,5 l/100 km.
60 k výkonu, kardan, plexištít a kufry, do kterých narveš půlku špajzu a celou ložnici, postačují k tomu, aby
dojela kdykoliv kamkoliv a na jak dlouho chci. Dle mého názoru to není motocykl pro střelce, ale výhradně pro
turisty. Kdo chce motocykl bez nutnosti časté údržby (ten kardan je skvělý) a pracanta, který nikdy nevypoví
službu, pro toho je NTV 650 tím pravým ořechovým. Jura Jančar, Motoklub Český Těšín
|
text: Jiří Vaverka, foto: MPI | Motocykl 6/2000 |
Technická data | |
---|---|
Motor | |
Vodou chlazený čtyřdobý dvouválec s válci do V, úhel válců 52°, po jednom vačkovém hřídeli uloženém v hlavách válců poháněném řetězem, tři ventily na válec ovládané vahadly, tlakové oběžné mazání, dva rovnotlaké karburátory Keihin s průměrem 36,5 mm, bezkontaktní tranzistorové zapalování, alternátor 345 W, akumulátor 12 V/8 Ah, el. spouštěč. | |
Vrtání x zdvih | 79 x 66 mm |
Zdvihový objem | 647 cm3 |
Kompresní poměr | 9,2:1 |
Max. výkon udávaný výrobcem | 43 kW (58 k) při 7500 1/min |
Max. točivý moment udávaný výrobcem | 57 Nm při 6500 1/min |
Převodové ústrojí | |
Primární převod ozubeným soukolím, mechanicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, pětistupňová převodovka, sekundární převod kardanovým hřídelem. | |
Podvozek | |
Dvojitý páteřový rám svařený z ocelovým profilů, vpředu klasická teleskopická vidlice s průměrem nosných trubek 41 mm, vzadu jednoramenná kyvná vidlice z hliníkové slitiny, centrální plně nastavitelná pružící a tlumící jednotka, vpředu kotoučová brzda o průměru 316 mm s dvoupístkovým třmenem, vzadu kotoučová brzda o průměru 276 mm s jednopístkovým třmenem, kola z lehkých slitin. | |
Zdvih kol | 130/120 mm |
Kola | 2,50 x 17; 4,50 x 17 |
Pneu | 110/80 H 17; 150/70 H 17 |
Rozměry a hmotnosti | |
Úhel hlavy řízení | 62° |
Stopa | 119 |
Délka | 1900 mm |
Rozvor | 1465 mm |
Výška sedla | 780 mm |
Šířka řidítek | 710 mm |
Nádrž/rezerva | 19/2,5 l |
Hmotnost s plnou nádrží | 212 kg |
Celková hmotnost | 400 kg |
Jízdní výkony | |
Nejvyšší rychlost | 172 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h | 6,3 s |
Spotřeba paliva | 5,2 l/100 km |
Servisní údaje | |
Servisní interval a výměna oleje | každých 12.000 km |
Motorový olej | SAE 15 W 40 |
Olejová náplň | 2,6 l |
Zapalovací svíčky | NGK DPR 8EA-9 |
Olej do vidlic | ATF |
Ventilová vůle za studena sání/výfuk | 0,13-0,17/0,18-0,22 mm |
Klady | spolehlivý motor, stroj nenáročný na údržbu |
Zápory | sedlo se rychle prosedá, poměrně vysoká cena na trhu s ojetinami |
Cena | |
Do r.v. 90 do 90.000 Kč, modely r.v. 91-93 cca 105.000 Kč, r.v. 94 a mladší od 110.000 Kč výše. |