Honda NTV 650
Kapotáž Five Stars
Je věcí vkusu, jestli se líbí a nebo ne, ale jedno je jisté. Každý z majitelů nějakého "nahého"
motocyklu bez kapotáže potvrdí, že jízda, aby nebyla únavná, je možná delší dobu tak do
130 km/h. A právě proto jsem na inzerát zakoupil tuto kapotáž od firmy Five Stars. Jedná se
o speciální kapotáž pro Hondu NTV 650, nabízenou před lety v Německu za 2000 DEM. Já ji
koupil rozlámanou, v zelené barvě, se světlem a všemi nutnými držáky za 3000 Kč. Nechal jsem
ji odborně zalepit a oboustranně nalakovat do barvy mého motocyklu. Teprve čas ukáže, jak dalece
mě ochrání v dešti a o kolik km/h zvýší pohodlnou cestovní rychlost.
Samotná montáž není až zas tak zcela jednoduchá. Přední světlomet není pohyblivý a je nutné
vyřešit vedení kabeláže. Tu je nutné ochránit i před případným skřípnutím při plném rejdu.
Samotné kapoty jsou přichyceny k rámu motocyklu ocelovými nosníky. Neznal jsem jejich přesnou polohu
a celá montáž probíhala cestou pokusů a omylů.
Nosiče postranních kufrů
Z mého minulého motocyklu mi zbyly postranní kufry Hepco & Becker, které se osvědčily
a nadále je chci používat k cestování. Konstrukci jsem použil podobnou, jako u mých
předchozích motocyklů. Nosiče jsou vyrobeny převážně z ocelové kulatiny o průměru
14 mm, pro kterou jsem se rozhodl pro její cenu, dostupnost a jednoduchost opracovávání.
Samosebou, že nevýhodou je velká hmotnost. Úchytné body jsem zvolil podobně jako u Jawy
tři: výběžek u stupaček spolujezdce, montážní otvor pod sedlem a úchytný bod pro zadní
blikače. Pro jistotu jsem vzadu před registrační značkou oba nosiče spojil vzpěrou,
podobně jak to mají originální nosiče zavazadel. Kufry jsem se snažil umístit co nejvíc
k motocyklu a pokud možno co nejvíce dopředu, nelíbí se mi, když vyčnívají dozadu za
profil motocyklu. Zadní blikače jsem přesunul do prostoru nad kufry (na zadní nosič).
Celé nosiše jsem nechal na černo nastříkat v práškové lakovně.
Zadní nosič zavazadel
Sériově je Honda NTV vybavena pouze zadním madlem spolujezdce. To neumožňuje připevnění
zavazadel či zadního kufru. Doplňkové nosiče od známých výrobců se přidělávají až za zmíněné
madlo a výrazně přečnívají dozadu za motocykl. S tím jsem se nechtěl spokojit a tak
jsem si nechal nosič vyrobit celý znovu v zámečnické dílně. Je přichycen do stejných
otvorů jako madlo, jehož funkci také zastává. Kromě možnosti připevnění zavazadel
zároveň slouží jako držák zadních blikačů, které jsem byl donucen přesunout z původních
úchytů při montáži bočních nosičů.
Celý nosič je stejně jako boční nosiče vyroben z oceli, konkrétně z kulatiny a jäcklů.
Jako povrchovou úpravu jsem opět použil černý práškový lak s polomatným povrchem.
Ihned po dodělání zadního nosiče jsem v Německu u Luise zakoupil topcase Moto-Detail s plotnou, kterou jsem
na nosič natrvalo připevnil. Nyní slouží nejen k připevnění vrchního kufru, ale také jako
plocha pro válcový bag.
Vyhřívané rukojeti
Na motocyklu, který jsem pořídil již byly namontované, ale sundavat je rozhodně nebudu.
Právě v podzimním počasí se velmi dobře osvědčují a zpříjemňují cestování. Montáž byla
provedena předchozím majitelem a myslím, že dobře. Rukojeti jsou příjemné do ruky, jen
by mohly mít menší průměr. Na řidítkách uprostřed je ovládací spínač, který má tři
polohy:
1. Vypnuto
2. Start
3. Zapnuto
V teplejším počasí není nutné samozřejmě vyhřívání zapínat, ale přijde-li deštík, nebo
když se ochladí, přepínám nejprve na startovací polohu, která rukojeti rychle
vyhřeje, ale po delší době skoro pálí. A to je čas, kdy je vhodné přepnout do poslední
polohy, při které si rukojeti udržují stálou a příjemnou teplotu.
Nikdy jsem o montáži vyhřívaných rukojetí neuvažoval, ale teď když je mám, tak si je
nemůžu vynachválit a koupím-li si někdy nějaký další cestovní motocykl, určitě
si je na něj namontuji.
Řidítka z motocyklu Jawa 350
Po jednoročním jezdění na Hondě NTV 650 jsem se rozhodl pro výměnu řidítek. Původní řidítka nejspíše
nebyla originální a byla spíše sportovního charakteru. Na motocyklu jsem byl stále nakloněn dopředu a
velká váha spočívala na rukou, které mě po delší jízdě bolely a občas mě do nich chytala křeč.
Po letech strávených s motocykly Jawa jsem měl vyzkoušenou i ergonomii jawáckých řidítek a i z důvodu
ceny (400 Kč) jsem se rozhodl právě pro ně. Nyní je posaz na motocyklu výrazně turistický a potíže s
bolestmi a křečemi zcela zmizely.
Řidítka z Jawy 350 nelze okamžitě na Hondu namontovat. Je třeba odbrousit návarky pro páčky (místa
broušení se schovají pod ovládací prvky) a je nutné do nich přesně vyvrtat aretační otory pro ovládací
prvky Hondy. Je také nutné zdrsnit místa uložení aby nedocházelo k protáčení řidítek při prudkém
brzdění.
Tankvak Cameron Sydney
Při jedné cestě do Regensburku jsem navštívil snad největší prodejnu motocyklů a příslušenství
v Německu - ZweiradZenter Stadler. Využil jsem nabídky a za 50 Euro jsem zakoupil tento bag.
Jedná se o trojdílný vak. Jedním dílem je plato s magnety a se slídou pro mapu. Druhý, prostřední
díl je velmi obsáhlý, má také slídu pro mapu a má i popruhy pro nošení na zádech. Podobný je i
vrchní třetí díl. Oba díly je možné ještě rozepnout a trochu zvětšit. Navíc lze na prostřední díl
připnout malá taštička na mbilní telefon (i ta je součástí výbavy). Nechybí ani popruh na nošení
přes rameno. Za 1500 Kč dost dobrý, ne?