logo HONDA Motorcycles

Honda NTV 650


Stručná charakteristika Výbava a úpravy Pneumatiky
Technické údaje Testy a články Fotogalerie
Údržba a kontroly Návody Odkazy


Neznámý hrdina
Honda NTV 650 Revere

   Není zrovna moc motorek, které by proplouvaly časem tak nepovšimnuty jako hondí šestpade. Přitom je zajímavé, že každý je s ní spokojený, nikdo ji výrozně nepomlouvá a tak mi není moc jasné, proč se z ní nestal slavnější motocykl.

Honda NTV 650 Revere   Rok před momentem, kdy se Vašek Havel stal z recidivisty vůdcem davů, přišla na trh nahatá Honda s agregátem prapůvodně vycházejícím z VT 500 a jednoramennou kyvkou skrývající kardan. Pohonná jednotka s dvěma svíčkami a třemi ventily v každém válci našla uplatnění v dalších modelech, z nichž můžeme jmenovat například cestovní enduro Transalp nebo čopra VT 600. První úpravy přišly hned rok po představení a v v osmdesátém devátém se na stroji objevila o centimetr delší přední vidlice s progresivně vinutými pružinami, delší sedlo a na centrálu přibylo nastavení útlumu. V průběhu výroby se Honda začala ke svému dítěti chovat lehce macešsky, protože jí v zájmu úspory nákladů odebrala hlavní stojánek a dvoudílná hliníková řidítka vyměnila za zohýbanou ocelovou trubku.

Američan bez hřídele

   Paralerně s verzí Revere se ve Spojených státech prodávala verze Hawk GT, která měla lehce odlišný design, ale hlavně řetěz místo kardanu, díky čemuž je o pár desítek kilo lehčí. Pěknou součástí, která je pro obě verze shodná, je rám, který svou konstrukcí vychází ze závodní dvěstěpadesátky. Na trhu ojetin dovezených ze zahraničí, speciálně z Německa, není problém narazit na škrcené verze, které mohou mít výkon snížený na 50 nebo i 27 koní. Za okleštěným stádem stojí tlumený výfuk, přiškrcené karburátory a modifikované CDI. Náš půjčený motocykl měl sice výkon otevřený, avšak nádrž prázdnou a tak je mým prvním cílem oáza ropných derivátů. Z ní se vydáváme nejdřív do zatáček, které jsou za prvé nablízku a za druhé se do nich malý stroj hodí.

Vichru neutečeš

   Pérování je tvrdší, hlavně co se týče zadního závěsu a zatímco motorka na hrbolech uskakuje, na asfaltu hladkém jako okolí dětského svěrače drží NTV opravdu dobře. V nájezdech mi trochu vadí úzká řidítka, se kterými se Honda nevodí zrovna nejlíp. Motorka je ale malá a nízká, takže se dá do náklonu nahnat i tak úplně v pohodě. Dvouválec příjemně dodává sílu už od spodu a ne zrovna přesná mi přišla převodovka, kde občas vypadávala dvojka. Osamocený přední kotouč také není vzorem sportovního chování, protože má nevýrazný nástup a rovněž účinek není nijak ostrý. Zato nabroušená je zadní brzda, která jde do smyku jen několik nanosekund po aktivaci pedálu a její použití chce cit. Dostávám se na delší rovinku a po krátké ignoraci dopravních předpisů se mi daří ze stroje dostat stoosmdesát, což je hodnota přijatelná, takže dalších pokusů netřeba. Navíc mě opakované testování maximálky ani moc neláká, protože přes stodvacet začíná vítr zcela nepokrytě ukazovat svoji sílu.

text: Přéma (premek@bikes.cz), fotky: Zdeněk

Technické údaje - Honda NTV 650 Revere
motor čtyřdobý vodou chlazený dvouválec do V (52°), OHC/3
objem 647 ccm
vrtání/zdvih 79 x 66 mm
výkon 44 kW (60 k)/7500 ot./min.
kroutící moment 57 Nm/6500 ot./min.
kompresní poměr 9,2:1
plnění motoru 2 karburátory Keihin
startér elektrický
převodovka pětistupňová
brzdy vpředu 1 kotouč průměr 316 mm, dvoupístkový třmen
vzadu 1 kotouč průměr 276 mm, jednopístkový třmen
rozvor 1465 mm
hmotnost 212 kg (pohotovostní)
výška sedla 785 mm
objem nádrže 19 l
maximální rychlost 180 km/h
cena 90 až 110 tisíc (r. 92-96)
odstrojená Honda NTV 650 Revere
Škoda že  Honda šetřila a nepřidala na palubku taky palivoměr.
Servisní údaje

   Sekundární převod je občas mylně považován za zcela bezúdržbový, což není úplně pravda a olej v něm bas měl vyměnit po třiceti tisících. Výhodou u kardanu je, že dokud obsahuje aspoň trochu maziva, funguje spolehlivě dál. Rám motorky se na pohlad tváří jako hliníkový, ale pravdou je, že se vyráběl z oceli, díky čemuž půjde po bouračce relativně dobře narovnat.
   Na NTV skoro nikdo nevyrábí sportovní výfukové tlumiče, takže si pravděpodobně budeš muset vystačit se sériovým výkonem. Šestpade je hodně spolehlivá motorka, na které se žádný opravář moc navyřádí a tvé nářadí bude většinu času nevyužité zahálet v dílně, zatímco ty budeš bez starosti jezdit a jezdit.

Zkušenosti majitele

   Jako většina z nás jsem začínal na Jawě 350 a zjistil jsem, že mě moc baví cestovat. Když kamarád prodával NTV, sehnal jsem si dostupné testy, kde motorka vycházela, s ohledem na moje účely, velmi dobře. Nyní, po projetí východní i západní Evropy můžu říct, že jde o opravdu dobrý stroj, který je hodně spolehlivý a nenáročný na údržbu. Příznivá je také spotřeba pohybující se kolem pěti litrů a pohválil bych i pohon kardanem, na který jsem celá léta nesáhl a jen velmi zřídka kontroluji, jestli v něm je ještě olej.
   Jedinou výtku bych měl k absenci větrné ochrany, což jsem vyřešil montáží rozměrnějšího větrného plexištítku, který problém do značné míry odstranil.

Rosťa

Ceny originálních náhradních dílů
Vzduchový filtr1400 Kč
Blinkr1600 Kč
Páčka brzdy500 Kč
Páčka spojky500 Kč
Pístní sada4200 Kč
Přední světlo(komplet)10.500 Kč
ČMN 10.říjen 2003