Honda NTV 650
Honda NTV 650 - zkušenosti majitele
NTVčko je jedinečná motorka, kterou ale málokdo doceňuje.
Najel jsem na ní zhruba 15000km (dvě sezóny) a zatím bez závad.
Na údržbu je to snad nejlevnější šestistovka na trhu. Obrovský meze mezi seřizovacími intervaly.
Díky kardanu odpadá výměna řetězovky. Olejová skříň jen 2,5l…..co víc si přát? Je to dokonalá motorka
pro nemajetné motorkáře, jako jsem já.
Díky perfektnímu těžišti je obratná jako nějaká čtyřstovka, takže si sní užiješ nejen při proplétání mezi
kolonami stojících aut, ale i při výjezdech do hor, kde pravá střídá levou a ty si díky vyšším stupačkám můžeš
libovat v opravdu pořádných náklonech.
Motor je poddimenzovanej V-twin, který slibuje dvojnásobnou životnost oproti svým řadovým kolegům (XJ,Bandit
atd.), takže 100000 najetých kilometrů nebude problém. Jede pěkně už od nějakých 3tis. otáček přičemž nejvyšší
výkon je někde u 6500ot./min. S tímhle jde ruku v ruce i spotřeba, která málokdy přesáhne 5,5l/100km.
Na dálnici při cestovní rychlosti kolem 140km/h jede za 4,5L/100km a když si to brumláš s nějakou Jawkou,
tak ti klesne i na 4l/100km. Výhodou tohodle stroje je taky její nízký sedlo a zároveň velká „světlost“ podvozku.
Pokud chce nějaká holčina menšího vzrůstu ovládat silnější stroj, tak je tohle to pravý ořechový.
Sedlal jsem spousty strojů, ale nic nebylo tak nízký (nepočítám choppery a jim podobný).
Mno, ale konec vychvalování… Teď je řada na negativa.
Docela mi vadí, že motorka, která je dělaná jako „cestovní“ nemá palivoměr. Takovouhle prkotinu, kterou
má každej skůtr nenamontují na cesťáka! Další genialita, která se vyskytuje u motorek mladších 93 roku
je absence centrálního stojanu. Nevím jakýho génia to napadlo, ale pokud nemáte nějakou kladku se třmenama,
tak si při vyměňování pneumatik, gufer a celkových opravách kdy potřebujete odmontovat nějakou nosnou část
motocyklu, užijete. Ono NTV má totiž docela nešťastně vytvarovanou spodní část a tak to nejde nikde heverem
podchytit aby to bylo stabilní. Při výměně pneumatik se například musí použít buďto třmen, kterým se podchytí
celá motorka a zvedne se anebo 3 hevery (jeden na kardan a dva na blok motoru) přičemž tuhle motorku musíte
ještě držet. Naštěstí v každým pneuservise ony tři hevery mít budou, takže žádnej strach, že budete muset jezdit
po plátnech.
Dále by bylo nefér nezmínit se o slabším zátahu při vyšších rychlostech. Zrychlení z 0-100km je na úrovni
Banditů, XJček atd.,ale potom už pokulhává. Zvláště v kopcovitým terénu. Tím nechci říct, že ze 100 na 140km/h
to trvá 10sekund, to né. Ale zpomalení je tam oproti zmiňovaným, ekvivalentům o dost viditelný. Holt ta ztráta
10 koní se někde ukázat musí. Podle mě je to ale malá cena za dvojnásobnou životnost motoru. Stejně je potom
dojedu nabrzdy..:)
Co víc říct? Pokud chcete „držák“, který Vám dá relativně hodně muziky za málo peněz…do které nemusíte horem
dolem rvát prachy na udržbu….anebo pokud hledáte motorku, která bude vaše první „silná“, tak je Vám NTV ušito
namíru. Pokud se ale chcete honit po dálnících nebo nedej bože po okruhu 200kilometrovou rychlostí, tak na tuhle
rychle zapomeňte. Je to přecejenom strejcovská motorka.
www.moto.cz 2003
Technické údaje: |
Motor: | čtyřdobý, vodou chlazený dvouválec do V |
Objem válců: | 647 ccm |
Vrtání x zdvih: | 79 x 66 m |
Výkon: | 39 kW (53k) při 6500 ot./min. |
Točivý moment: | 53 Nm při 6500 ot./min. |
Karburátory: | 2 Keihin, 36,5 mm |
Převodovka: | pětistupňová |
Sekundární převod: | kardan |
Pneumatiky: | přední: 110/80-17 |
zadní: 150/70-17 |
Rozvor: | 1465 mm |
Výška sedla: | 785 mm |
Hmotnost: | 212 kg |
Objem nádrže: | 19 l (2,5 l rezerva) |
Zrychlení 0-100: | 5,3 s |
Max. rychlost: | 175 km/h |
Cena starších modelů: | 90 000 - 120.000,-Kč |