Stručná charakteristika | Výbava a úpravy | Pneumatiky |
Technické údaje | Testy a články | Fotogalerie |
Údržba a kontroly | Návody | Odkazy |
NTVéčko je absolutně pohodová motorka. Podvozek je pevný, zadní pružina má seříditelné předpětí, lze ji tedy podle zatížení nastavit. Motor táhne pěkně od spoda, není třeba vytáčet. Zátah motoru je rovnoměrný v celém rozsahu otáček, nikdy sice nepřichází to pravé "nakopnutí", ale to pro cestovní motorku není ani tak důležité. Spotřeba se pohybuje podle stylu jízdy mezi 4 až 5 litry. Čtyři litry znamenají hodně lehkou ruku, 5 litrů je normální jízda. Na jednu nádrž tak lze ujet skoro 400 km. Spotřebu oleje jsem nepozoroval. Velkou výhodou jsou servisní intervaly, výměnu oleje a svíček stačí provádět každých 12000 km. Díky kardanu odpadají starosti s řetězem. Pneumatiky jsem používal Dunlop Arow Max, ve předu mi vydržela 25000 km, vzadu pak kolem 15000 km, brzdové destičky nebyly třeba ještě měnit (33000 km). Podotýkam, že styl mé jízdy je velmi klidný. Na motorku jsem nechal namontovat boční nosiče Wing Rack, nosič pro Top Case už motocykl měl. Kufry jsem požíval Givi E45, úložný prostor byl tedy dostatečný. Samozřejmě jízda s plně naloženými kufry vyžaduje více pozornosti, nechá se to ale v pohodě zvládnout. Co se týče pohodlí, už to není tak ideální. Samozřejmě nelze vyčítat tlak vzduchu, s tím musí každý počítat. Sedlo je také pohodlné, horší je to s místem na nohy. Měřím 180 cm a kolena dostávala při delších cestách dost zabrat. Ovladatelnost také není 100%, motorka má snahu padat do zatáček, nechá se na to ale zvyknout. Takže, pokud hledáte bezporuchovou motorku na cestování, nechcete závodit a měříte pod 180cm, je to to pravé.