logo HONDA Motorcycles

Honda NTV 650


Stručná charakteristika Výbava a úpravy Pneumatiky
Technické údaje Testy a články Fotogalerie
Údržba a kontroly Návody Odkazy


Honda NTV 650 - ojetý motocykl

   Ve skutečnosti měla Honda NTV 650 nastoupit v roce 1988 podobné vítězné tažení jako stará "pumpa na močůvku" CX 500. Vidlicový motor, uložený podle vzoru nesmrtelného harleye v kombinaci s bezúdržbovým kloubovým hřídelem, znamená však generální změnu. Mírné slabiny podvozku však nejdříve velkému úspěchu zabránily. Honda ihned reagovala a již v roce 1989 zlepšila příliš měkkou přední vidlici, špatně seřiditelnou pružící a tlumící jednotku, převodovku i příliš krátké a příliš úsporně polštářované sedlo. Na jezdeckém posazu, na který je zapotřebí si zvyknout, se však změnilo málo. Mít nohy ohnuté ve velkém úhlu při turisticky vzpřímené horní části těla se každému nelíbí. Nejlépe se proto cítí malí až středně velcí jezdci.
   Chování NTV při jízdě se dá označit za dobromyslné, na nápadné naklánění do zatáčky si majitelé velmi rychle zvyknou. Vykazuje-li normálně stoický výjezd ze zatáčky nejaké nepravidelnosti, bude to pravděpodobně v opotřebených ložiscích hlavy řízení nebo kol, které se mezi 50  000 a 100 000 kilometry rozžehnávají s životem. Motoru ani převodu nelze nic vytknout. Příliš nadlouho zpřevodované dolní převodové stupně přehraje robustní motor se svou velkou silou v tahu. Zemdlené těsnění na kloubovém vedení, které je integrováno do jednoramenné kyvné vidlice, se projevuje vystupující olejovou mlhou na spojovacích přírubách. Normálně ale dosahuje NTV bez větších oprav 100 000 nebo více kolimetrů.
   To vše dělá z ojetého modelu NTV zajímavou nabídku pro všechny, kterí hledají za málo peněz robustní, spolehlivý motocykl pro každý den a chtějí také podnikat delší cesty ve dvou, protože tento všestranný motocykl utáhne kufry i "bágl" na palivové nádrži bez námitek.

Motokatalog 2002 - ojeté motocykly

Technické údaje - typ RC 33
Motor

Čtyřdobý, vodou chlazený dvouválec s válci do V v úhlu 52°, rozvod OHC poháněný řetezem, tři ventily ve válci, vahadla, rovnotlaké karburátory, žádné čistění výfukových plynů, elektronické dvojité zapalování, elektrický spouštěč, akumulátor 12 V/8 Ah.

Vrtání/zdvih79 x 66 mm
Objem647 cm3
Kompresní poměr9,2 : 1
Největší výkon37 kW při 7500 1/min
Největší točivý moment55 Nm při 3000 1/min
Převodové ústrojí

Promární převod ozubenými koly, vícelamelová spojka v olejové lázni, pětistupňová převodovka, sekundární převod kloubovým hřídelem.

Podvozek

Páteřový rám z ocelových profilů, teleskopická vidlice, průměr nosných trubek 41 mm, zadní jednokloubová jednoramenná kyvná vidlice z hliníkového odlitku, centrální pružící a tlumící jednotka, jednoduchá kotoučová brzda 316 mm s dvoupístkovým třmenem vpředu, vzadu jednoduchá kotoučová brzda 296 mm, pneumatiky vpředu 110/80 57H 17, vzadu 150/70 69H 17.

Rozměry a hmotnosti
Rozvor1465 mm
Sklon hlavy řízení62°
Stopa119 mm
Zdvih pérování vpředu/vzadu130/120 mm
Výška sedla785
Objem palivové nádrže19 l
Hmotnost s plnou nádrží212 kg
Celková hmotnost400 kg
Hodnoty naměřené při testu
Největší rychlost sólo172 km/h
Zrychlení 0-100 km/h sólo6,3 s
Spotřeba6 l/100 km Natural 95
Přednosti a nedostatky
Pro - motor s dlouhou životností
- ovladatelný podvozek
- nízká spotřeba
Proti - příliš měkká přední vidlice
- silně ohnuté nohy spolujezdce
- naklánění v zatáčkách

Zpět na testy Hondy NTV