Stručná charakteristika | Výbava a úpravy | Pneumatiky |
Technické údaje | Testy a články | Fotogalerie |
Údržba a kontroly | Návody | Odkazy |
Ve skutečnosti měla Honda NTV 650 nastoupit v roce 1988 podobné vítězné tažení jako stará "pumpa na močůvku" CX 500.
Vidlicový motor, uložený podle vzoru nesmrtelného harleye v kombinaci s bezúdržbovým kloubovým hřídelem, znamená však
generální změnu. Mírné slabiny podvozku však nejdříve velkému úspěchu zabránily. Honda ihned reagovala a již v roce 1989
zlepšila příliš měkkou přední vidlici, špatně seřiditelnou pružící a tlumící jednotku, převodovku i příliš krátké a příliš úsporně
polštářované sedlo. Na jezdeckém posazu, na který je zapotřebí si zvyknout, se však změnilo málo. Mít nohy ohnuté ve velkém
úhlu při turisticky vzpřímené horní části těla se každému nelíbí. Nejlépe se proto cítí malí až středně velcí jezdci.
Chování NTV při jízdě se dá označit za dobromyslné, na nápadné naklánění do zatáčky si majitelé velmi rychle zvyknou.
Vykazuje-li normálně stoický výjezd ze zatáčky nejaké nepravidelnosti, bude to pravděpodobně v opotřebených ložiscích hlavy
řízení nebo kol, které se mezi 50 000 a 100 000 kilometry rozžehnávají s životem. Motoru ani převodu nelze nic
vytknout. Příliš nadlouho zpřevodované dolní převodové stupně přehraje robustní motor se svou velkou silou v tahu. Zemdlené
těsnění na kloubovém vedení, které je integrováno do jednoramenné kyvné vidlice, se projevuje vystupující olejovou mlhou na
spojovacích přírubách. Normálně ale dosahuje NTV bez větších oprav 100 000 nebo více kolimetrů.
To vše dělá z ojetého modelu NTV zajímavou nabídku pro všechny, kterí hledají za málo peněz robustní, spolehlivý motocykl
pro každý den a chtějí také podnikat delší cesty ve dvou, protože tento všestranný motocykl utáhne kufry i "bágl" na palivové
nádrži bez námitek.
Technické údaje - typ RC 33 | |
---|---|
Motor | |
Čtyřdobý, vodou chlazený dvouválec s válci do V v úhlu 52°, rozvod OHC poháněný řetezem, tři ventily ve válci, vahadla, rovnotlaké karburátory, žádné čistění výfukových plynů, elektronické dvojité zapalování, elektrický spouštěč, akumulátor 12 V/8 Ah. | |
Vrtání/zdvih | 79 x 66 mm |
Objem | 647 cm3 |
Kompresní poměr | 9,2 : 1 |
Největší výkon | 37 kW při 7500 1/min |
Největší točivý moment | 55 Nm při 3000 1/min |
Převodové ústrojí | |
Promární převod ozubenými koly, vícelamelová spojka v olejové lázni, pětistupňová převodovka, sekundární převod kloubovým hřídelem. | |
Podvozek | |
Páteřový rám z ocelových profilů, teleskopická vidlice, průměr nosných trubek 41 mm, zadní jednokloubová jednoramenná kyvná vidlice z hliníkového odlitku, centrální pružící a tlumící jednotka, jednoduchá kotoučová brzda 316 mm s dvoupístkovým třmenem vpředu, vzadu jednoduchá kotoučová brzda 296 mm, pneumatiky vpředu 110/80 57H 17, vzadu 150/70 69H 17. | |
Rozměry a hmotnosti | |
Rozvor | 1465 mm |
Sklon hlavy řízení | 62° |
Stopa | 119 mm |
Zdvih pérování vpředu/vzadu | 130/120 mm |
Výška sedla | 785 |
Objem palivové nádrže | 19 l |
Hmotnost s plnou nádrží | 212 kg |
Celková hmotnost | 400 kg |
Hodnoty naměřené při testu | |
Největší rychlost sólo | 172 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h sólo | 6,3 s |
Spotřeba | 6 l/100 km Natural 95 |
Přednosti a nedostatky | |
Pro | - motor s dlouhou životností |
- ovladatelný podvozek | |
- nízká spotřeba | |
Proti | - příliš měkká přední vidlice |
- silně ohnuté nohy spolujezdce | |
- naklánění v zatáčkách |