Fiat 126p

- stručná charakteristika
- technické údaje
- náhradní díly
- provedené opravy

- úpravy

Fiat 126p 650E

Přídavný panel

V automobilu Fiat 126p jsem postrádal otáčkoměr, a tak jsem se rozhodl si ho postavit. Pro mě byl nejdostupnější sloupcový otáčkoměr s indikací pomocí řady LED. O jeho konstrukci se nebudu rozepisovat. Zastavěl jsem ho do krabičky, která se vejde mezi panel rádia a středovou odkládací poličku před řadící pákou. Čelní panel mého přístroje o něco přesahoval okraje krabičky, čehož jsem využil k přichycení do drážek, které jsem vyřízl do již zmiňované středové poličky.
K otáčkoměru jsem ještě přidal kontrolku sytiče, indikátor polohy plynového pedálu a jednoduchý voltmetr indikující palubní napětí pomocí 3 LED.
Právě tento velmi jednoduchý voltmetr mi zachránil baterii při poruše regulátoru dobíjení, kdy při otáčkách nad 2000 docházelo k soustavnému přebíjení.

Třetí brzdové světlo

Tento automobil je poměrně nízký a také sdružené svítilny má umístěné velmi nízko, což velmi snižuje jeho viditelnost hlavně pro řidiče nákladních automobilů. Rozhodl jsem se proto pro montáž třetího brzdového světla. Zvolil jsem typ s řadou LED. Z důvodu viditelnosti je nejvýhodnější umístění ve středu horního okraje zadního skla. Důležité je světlo umístit co nejblíže sklu, aby nedocházelo k oslňování řidiče odrazem dovnitř vozu. Z tohoto důvodu jsem nemohl použít originální držák a musel jsem si pomoci kouskem plechu, ktrý jsem z estetických důvodů oblepil černou fólií. Ke karoséri jsem světlo přišrouboval skrz krycí gumu na rantl zadního skla dvěma šrouby do plechu. Kabel jsem vedl pod krycí gumou za rantl okna a za ním pod okno a pod sedák. dále do motorového prostoru a k levému sdruženému světlu, kde jsem ho připojil na kontakt brzdového světla.