Fiat 126p
- stručná charakteristika
- technické údaje
- náhradní díly
- provedené opravy
- úpravy
Přídavný panel
V automobilu Fiat 126p jsem postrádal otáčkoměr, a tak
jsem se rozhodl si ho postavit. Pro mě byl nejdostupnější
sloupcový otáčkoměr s indikací pomocí řady LED. O jeho
konstrukci se nebudu rozepisovat. Zastavěl jsem ho do
krabičky, která se vejde mezi panel rádia a středovou
odkládací poličku před řadící pákou. Čelní panel mého
přístroje o něco přesahoval okraje krabičky, čehož jsem
využil k přichycení do drážek, které jsem vyřízl do již
zmiňované středové poličky.
K otáčkoměru jsem ještě přidal kontrolku sytiče,
indikátor polohy plynového pedálu a jednoduchý voltmetr
indikující palubní napětí pomocí 3 LED.
Právě tento velmi jednoduchý voltmetr mi zachránil
baterii při poruše regulátoru dobíjení, kdy při otáčkách
nad 2000 docházelo k soustavnému přebíjení.
Třetí brzdové světlo
Tento automobil je poměrně nízký a také sdružené svítilny
má umístěné velmi nízko, což velmi snižuje jeho
viditelnost hlavně pro řidiče nákladních automobilů.
Rozhodl jsem se proto pro montáž třetího brzdového světla.
Zvolil jsem typ s řadou LED. Z důvodu viditelnosti je
nejvýhodnější umístění ve středu horního okraje zadního
skla. Důležité je světlo umístit co nejblíže sklu, aby
nedocházelo k oslňování řidiče odrazem dovnitř vozu.
Z tohoto důvodu jsem nemohl použít originální držák a
musel jsem si pomoci kouskem plechu, ktrý jsem z
estetických důvodů oblepil černou fólií. Ke karoséri
jsem světlo přišrouboval skrz krycí gumu na rantl
zadního skla dvěma šrouby do plechu. Kabel jsem vedl pod
krycí gumou za rantl okna a za ním pod okno a pod sedák.
dále do motorového prostoru a k levému sdruženému světlu,
kde jsem ho připojil na kontakt brzdového světla.