Fiat 126p

- stručná charakteristika
- úpravy
- náhradní díly
- provedené opravy

- technické parametry

tab.5a Údržba a opravy fozů Fiat 126p,127,128, 128 Familiare, 128 Rally a Zastava 1100 .. (1983)
Motor
umístění vzadu, v podélné ose vozu
druh benzínový, čtyřdobý, řadový, karburátorový
rozvod visutými ventily a vačkovým hřídelem v bloku (OHV)
počet válců 2 v řadě
vrtání pístů 77 mm
zdvih pístů 70 mm
celkový zdvihový objem 652 ccm
stupeň komprese 7,5
max. výkon / otáčky 17,6 kW / 4.500 ot./min
max. točivý moment 41,5 Nm / 3.000 ot./min
rozvod sací otevírá 26° před HÚ
sací zavírá 57° za DÚ
výfukový otevírá 66° před DÚ
výfukový zavírá 17° za HÚ
vůle mezi ventilem a vahadlem pro kontrolu časování rozvodu (studený motor) 0,625 mm
provozní vůle při studeném motoru - sací ventily 0,20
provozní vůle při studeném motoru - výfukové ventily 0,25
pohon vačkového hřídele jednoduchým řetězem
vačkový hřídel v bloku motoru
seřizování vůle ventilů seřizovacími šrouby
klikový hřídel počet ložisek 2
směr otáčení doprava
pánve hlavních ložisek tenkostěnné, ložiskový kov
ojnice pánve ojničních ložisek tenkostěnné, ložiskový kov
píst typ s rovným dnem
písní kroužek v 1.drážce těsnící
písní kroužek v 2.drážce polostírací
písní kroužek v 3.drážce stírací s radiálními zářezy a rozpínací pružinou
otvor pro pístní čep 2 mm mimo osu pístu
pístní čep otočný v oku ojnice
palivová soustava palivové čerpadlo mechanické membránové
pohon čerpadla od vačkového hřídele
karburátor jednoduchý, spádový, ručně ovládaný sytič, akcelerační pumpička
typ karburátoru Weber 28 IMB 1
čistič vzduchu suchý s papírovou vložkou
odsávání olejových par a zbytků spalin z klikové skříně z horního víka motoru do sacího hrdla karburátoru
mazací soustava druh mazání tlakové se zubovým čerpadlem
pohon olejového čerpadla vačkovým hřídelem
přetlakový ventil v olejovém čerpadle
normální tlak oleje při 100°C 245 až 294 Kpa
spínač kontrolní svítilny mazání spíná při 39 až 58 kPa
čistění oleje hrubé sítem na sacím koši ve spodním víku motoru
čistění oleje jemné plnoprůtokovým odstředivým čističem
chladící soustava druh clazení vzduchové, s větrákem a termostatem ovládajícím klapku na výstupu vzduchu
druh větráku odstředivý na hřídeli alternátoru
pohon větráku klínovým řemenem od klikové hřídele
termostat ve vodícím plášti vzduchu
otevírací teplota termostatu 68 až 75 °C
plně otevřený termostat 87 až 93 °C
tab.5b Údržba a opravy fozů Fiat 126p,127,128, 128 Familiare, 128 Rally a Zastava 1100 .. (1983)
Elektrická soustava
zapalování druh zapalování akumulátorové
pořadí zapalování 1 - 2
základní předstih zážehu 10°
automatický odstředivý předstih 18°
vzdálenost kontaktů přerušovače 0,47 až 0,53 mm
zapalovací svíčky BRISK N 15 Y, Iskra F 95 P, Marelli CW 8 NP, Champion L 81 Y
závit svíčky M 14 x 1,25
vzdálenost elektrod 0,6 až 0,7 mm
zapalovací cívka Zelmont BE 200 B, Marelli BE 200 B, Martinetti G 52 S
akumulátor jmenovité napětí 12 V
jmenovitá kapacita (při 20 h zatížení) 34 Ah
ukostření záporný pól
délka 207 ±1 mm
šířka 174 ±1 mm
výška (včetně pólových vývodů) 192 ±2 mm
hmotnost s náplní elektrolytu asi 12 kg
hmotnost bez elektrolytu asi 8,35 kg
alternátor typ synchronní
výkon 500 W
max. proud 33 A
spínací otáčky 1100 ±50 ot./min
spouštěč výkon 0,5 kW
ovládání mechanické lanem
stěrač výkon motoru 25 W
počet cyklů za min 60 až 70
cyklovač plynulá regulace
přerušovač směrových světel počet přerušení za min 77 až 93
Spojka
typ třecí jednokotoučová, suchá, s talířovou pružinou
průměr vnějšího třecího obložení 155 mm
průměr vnitřního třecího obložení 114 mm
nejvyšší dovolená axiální házivost hnaného kotouče 0,20 mm
volný chod pedálu 25 až 32 mm
činný zdvih vypínací objímky spojky odpovídající nejmenšímu oddálení přítlačného kotouče o 1,4 mm 8 mm
ovládání spojky mechanické, lanem
Převodovka
typ mechanická, čtyřstupňová, se zpětným chodem, synchronizovaný 2.,3., a 4. rychlostní stupeň
převodové poměry 1. rychlostní stupeň 3,250
2. rychlostní stupeň 2,067
3. rychlostní stupeň 1,300
4. rychlostní stupeň 0,872
zpětný chod 4,024
poměr stálého převodu 8/39 (1:4,87)
celkový převodový poměr 1. rychlostní stupeň 15,844
2. rychlostní stupeň 10,072
3. rychlostní stupeň 6,350
4. rychlostní stupeň 4,246
zpětný chod 19,367
umístění řadící páky na podlaze
tab.5c Údržba a opravy fozů Fiat 126p,127,128, 128 Familiare, 128 Rally a Zastava 1100 .. (1983)
Řízení
typ šnekové
převodový poměr 1:13 (2:26)
počet otáček volantu mezi krajními polohami 2,9
nejmenší poloměr otáčení (stopový) 4,3 m
sloupek řízení dělený, bezpečnostní se dvěma křížovými klouby
Přední náprava
typ nezávislé zavěšení kol s horními příčnými závěsnými rameny
pérování příčné listové pero se dvěma opěrnými body plní současně funkci příčného stabilizátoru
tlumiče pérování dvojčinné, teleskopické, olejové
geometrie - plně zatížený vůz odklon kola - měreno na ráfku +4 až +8 mm (0°30' až 1°30')
sbíhavost - měřeno na ráfku -1 až +3 mm
příklon rejdového čepu
záklon rejdového čepu 8 až 10°
Zadní náprava
typ hnací, kola nezávisle zavěšena na šikmých kyvných ramenech
pérování vinuté pružiny se soustřednými teleskopickými tlumiči
tlumiče pérování dvojčinné, teleskopické, olejové
geometrie - plně zatížený vůz odklon kola - měreno na ráfku +3 až +7 mm (0°22' až 1°22')
sbíhavost - měřeno na ráfku +5 až +9 mm
Kola a pneumatiky
typ kol disková
rozměr ráfku 4 x 12"
pneumatiky radiální
rozměr pneumatik 135 SR - 12"
huštění přední 137 kPa
zadní 196 kPa
Brzdová soustava
typ brzd čelisťové
provozní brzda kapalinová, dvouokruhová, se samočinným seřizováním vůle mezi čelistí a bubnem
první brzdový okruh přední kola
druhý brzdový okruh zadní kola
průměr brzdových bubnů 170,1 až 170,4 mm
parkovací brzda ruční, mechanická, působící na zadní kola