tab.5a Údržba a opravy fozů Fiat 126p,127,128, 128 Familiare, 128 Rally a Zastava 1100 .. (1983) Motor |
umístění | vzadu, v podélné ose vozu |
druh | benzínový, čtyřdobý, řadový, karburátorový |
rozvod | visutými ventily a vačkovým hřídelem v bloku (OHV) |
počet válců | 2 v řadě |
vrtání pístů | 77 mm |
zdvih pístů | 70 mm |
celkový zdvihový objem | 652 ccm |
stupeň komprese | 7,5 |
max. výkon / otáčky | 17,6 kW / 4.500 ot./min |
max. točivý moment | 41,5 Nm / 3.000 ot./min |
rozvod | sací otevírá | 26° před HÚ |
sací zavírá | 57° za DÚ |
výfukový otevírá | 66° před DÚ |
výfukový zavírá | 17° za HÚ |
vůle mezi ventilem a vahadlem pro kontrolu časování rozvodu (studený motor) | 0,625 mm |
provozní vůle při studeném motoru - sací ventily | 0,20 |
provozní vůle při studeném motoru - výfukové ventily | 0,25 |
pohon vačkového hřídele | jednoduchým řetězem |
vačkový hřídel | v bloku motoru |
seřizování vůle ventilů | seřizovacími šrouby |
klikový hřídel | počet ložisek | 2 |
směr otáčení | doprava |
pánve hlavních ložisek | tenkostěnné, ložiskový kov |
ojnice | pánve ojničních ložisek | tenkostěnné, ložiskový kov |
píst | typ | s rovným dnem |
písní kroužek v 1.drážce | těsnící |
písní kroužek v 2.drážce | polostírací |
písní kroužek v 3.drážce | stírací s radiálními zářezy a rozpínací pružinou |
otvor pro pístní čep | 2 mm mimo osu pístu |
pístní čep | otočný v oku ojnice |
palivová soustava | palivové čerpadlo | mechanické membránové |
pohon čerpadla | od vačkového hřídele |
karburátor | jednoduchý, spádový, ručně ovládaný sytič, akcelerační pumpička |
typ karburátoru | Weber 28 IMB 1 |
čistič vzduchu | suchý s papírovou vložkou |
odsávání olejových par a zbytků spalin z klikové skříně | z horního víka motoru do sacího hrdla karburátoru |
mazací soustava | druh mazání | tlakové se zubovým čerpadlem |
pohon olejového čerpadla | vačkovým hřídelem |
přetlakový ventil | v olejovém čerpadle |
normální tlak oleje při 100°C | 245 až 294 Kpa |
spínač kontrolní svítilny mazání spíná při | 39 až 58 kPa |
čistění oleje hrubé | sítem na sacím koši ve spodním víku motoru |
čistění oleje jemné | plnoprůtokovým odstředivým čističem |
chladící soustava | druh clazení | vzduchové, s větrákem a termostatem ovládajícím klapku na výstupu vzduchu |
druh větráku | odstředivý na hřídeli alternátoru |
pohon větráku | klínovým řemenem od klikové hřídele |
termostat | ve vodícím plášti vzduchu |
otevírací teplota termostatu | 68 až 75 °C |
plně otevřený termostat | 87 až 93 °C |
tab.5b Údržba a opravy fozů Fiat 126p,127,128, 128 Familiare, 128 Rally a Zastava 1100 .. (1983) Elektrická soustava |
zapalování | druh zapalování | akumulátorové |
pořadí zapalování | 1 - 2 |
základní předstih zážehu | 10° |
automatický odstředivý předstih | 18° |
vzdálenost kontaktů přerušovače | 0,47 až 0,53 mm |
zapalovací svíčky | BRISK N 15 Y, Iskra F 95 P, Marelli CW 8 NP, Champion L 81 Y |
závit svíčky | M 14 x 1,25 |
vzdálenost elektrod | 0,6 až 0,7 mm |
zapalovací cívka | Zelmont BE 200 B, Marelli BE 200 B, Martinetti G 52 S |
akumulátor | jmenovité napětí | 12 V |
jmenovitá kapacita (při 20 h zatížení) | 34 Ah |
ukostření | záporný pól |
délka | 207 ±1 mm |
šířka | 174 ±1 mm |
výška (včetně pólových vývodů) | 192 ±2 mm |
hmotnost s náplní elektrolytu | asi 12 kg |
hmotnost bez elektrolytu | asi 8,35 kg |
alternátor | typ | synchronní |
výkon | 500 W |
max. proud | 33 A |
spínací otáčky | 1100 ±50 ot./min |
spouštěč | výkon | 0,5 kW |
ovládání | mechanické lanem |
stěrač | výkon motoru | 25 W |
počet cyklů za min | 60 až 70 |
cyklovač | plynulá regulace |
přerušovač směrových světel | počet přerušení za min | 77 až 93 |
Spojka |
typ | třecí jednokotoučová, suchá, s talířovou pružinou |
průměr vnějšího třecího obložení | 155 mm |
průměr vnitřního třecího obložení | 114 mm |
nejvyšší dovolená axiální házivost hnaného kotouče | 0,20 mm |
volný chod pedálu | 25 až 32 mm |
činný zdvih vypínací objímky spojky odpovídající nejmenšímu oddálení přítlačného kotouče o 1,4 mm | 8 mm |
ovládání spojky | mechanické, lanem |
Převodovka |
typ | mechanická, čtyřstupňová, se zpětným chodem, synchronizovaný 2.,3., a 4. rychlostní stupeň |
převodové poměry | 1. rychlostní stupeň | 3,250 |
2. rychlostní stupeň | 2,067 |
3. rychlostní stupeň | 1,300 |
4. rychlostní stupeň | 0,872 |
zpětný chod | 4,024 |
poměr stálého převodu | 8/39 (1:4,87) |
celkový převodový poměr | 1. rychlostní stupeň | 15,844 |
2. rychlostní stupeň | 10,072 |
3. rychlostní stupeň | 6,350 |
4. rychlostní stupeň | 4,246 |
zpětný chod | 19,367 |
umístění řadící páky | na podlaze |
tab.5c Údržba a opravy fozů Fiat 126p,127,128, 128 Familiare, 128 Rally a Zastava 1100 .. (1983) Řízení |
typ | šnekové |
převodový poměr | 1:13 (2:26) |
počet otáček volantu mezi krajními polohami | 2,9 |
nejmenší poloměr otáčení (stopový) | 4,3 m |
sloupek řízení | dělený, bezpečnostní se dvěma křížovými klouby |
Přední náprava |
typ | nezávislé zavěšení kol s horními příčnými závěsnými rameny |
pérování | příčné listové pero se dvěma opěrnými body plní současně funkci příčného stabilizátoru |
tlumiče pérování | dvojčinné, teleskopické, olejové |
geometrie - plně zatížený vůz | odklon kola - měreno na ráfku | +4 až +8 mm (0°30' až 1°30') |
sbíhavost - měřeno na ráfku | -1 až +3 mm |
příklon rejdového čepu | 6° |
záklon rejdového čepu | 8 až 10° |
Zadní náprava |
typ | hnací, kola nezávisle zavěšena na šikmých kyvných ramenech |
pérování | vinuté pružiny se soustřednými teleskopickými tlumiči |
tlumiče pérování | dvojčinné, teleskopické, olejové |
geometrie - plně zatížený vůz | odklon kola - měreno na ráfku | +3 až +7 mm (0°22' až 1°22') |
sbíhavost - měřeno na ráfku | +5 až +9 mm |
Kola a pneumatiky |
typ kol | disková |
rozměr ráfku | 4 x 12" |
pneumatiky | radiální |
rozměr pneumatik | 135 SR - 12" |
huštění | přední | 137 kPa |
zadní | 196 kPa |
Brzdová soustava |
typ brzd | čelisťové |
provozní brzda | kapalinová, dvouokruhová, se samočinným seřizováním vůle mezi čelistí a bubnem |
první brzdový okruh | přední kola |
druhý brzdový okruh | zadní kola |
průměr brzdových bubnů | 170,1 až 170,4 mm |
parkovací brzda | ruční, mechanická, působící na zadní kola |