Není sporu o tom, že film Dva nosáči tankují super se největší měrou podílel na popularisaci velkých
motorových tříkolek. Tankovat super můžete i vy, a nemusíte mít ani dlouhý nos.
Období po sametové revoluci umožnilo rozvoj i této motocyklové kategorie u nás. Na českém trhu existuje
řada firem, které se zabývají výrobou nebo dovozem tříkolek, jednou z nich je brněnská firma G.U.N Trike.
Původní vlastí těchto tříkolek je Německo, kde pan Jiří Urban, majitel a ředitel v jedné osobě, dlouhou
dobu působil a nasbíral mnoho zkušeností. V České republice vyrábí karoserie i pro export a kompletuje
stroje pro tuzemský trh. Jak sám o hejkalech (pěkná přezdívka pro tříkolku!) říká, není to u nás velký
business. "Dělám to spíše z lásky k těmto strojům a líbí se mi, když vlastně vyrábím stroj, který je
svému budoucímu pánovi šitý na míru."
Každý výrobek je vlastně originál. Zákazník může zvolit ze základní nabídky typu karoserií, vyrobených
z probarvené pryskyřice, vymyslet si různé modifikace a doplňkové vybavení. Nabízený motor je však pouze
jeden. Vzduchem chlazený čtyřválec boxer, pocházející z VW Brouk. V blízké době by se měl však objevit
motor o zdvihovém objemu 1800 ccm a další varianty karoserie. Za motorem následuje čtyřstupňová
převodovka se zpátečkou, přičemž řadící páka je umístěna na středové konzole před sedadlem řidiče.
Jízdní vlastnosti a ovládání těchto strojů jsou ojedinělé. V zatáčkách se chová jako automobil, ale není
problém dostat hejkala na zadní. Ovládání přední i zadní brzdy a spojky je nožní, plyn se ovládá klasicky
pravou rukojetí. Podrobněji vás s jedním z modelů firmy G.U.N Trike seznámíme v připravovaném redakčním
testu.
text:Petra Gregorová, foto: Richard Hryciow |
| Motocykl 3/2001 |
|
Technická data |
Motor |
Vzduchem chlazený čtyřdobý čtyřválec s protiběžnými písty, jeden vačkový hřídel
uložený v bloku motoru poháněný řetězem, dva ventily na válec ovládané zdvihacími tyčkami a vahadly,
tlakové oběžné mazání, dva dvoukomorové karburátory, hliníkový chladič oleje, řízený katalytický
systém, el. spouštěč. |
Zdvihový objem | 1600 cm3 |
Max. výkon | 37 kW (50 k) při 4100 1/min |
Převodové ústrojí |
Mechanicky ovládaná jednolamelová suchá spojka s talířovou pružinou, čtyřstupňová
převodovka s reverzním chodem. |
Podvozek |
Trubkový příhradový rám z oceli, trapézová odpružená přední vidlice, zadní
nezávislé zavěšení obou kol s nastavitlnými pružícími a tlumícími jenotkami, vpředu jednoduchá
kotoučová brzda s jednopístkovým třmenem, vzadu bubnové brzdy, dvouokruhový brzdový systém,
mechanická ruční brzda. |
Kola | 150/60 R17 - 4,25" 295/50 R 15 - 12" |
Rozměry a hmotnosti |
Objem nádrže | 40 l |
Pohotovostní hmotnost | 520 kg |
Užitečná hmotnost | 230 kg |
Délka | 3220 mm |
Šířka | 1810 mm |
Výška | 1100 mm |
Jízdní výkony |
Nejvyšší rychlost | 140 km/h |
Barevné provedení |
Vybrat si můžete ze 40 druhů barev, včetně metalizovaných a
flitrovaných odstínů. |
Záruka |
Šest měsíců bez omezení počtu najetých kilometrů. |
Cena |
dle individuálních požadavků (500.000 Kč) |
|