logo Blata Štika v rybníce
Blata Elite 13W

   Nový minibike Blata Elite 13W, speciál pro nastupující generaci našich jezdců s motorm vlasní konstrukce.

Na vývoji motoru tohoto sportovního speciálu spolupracoval s firmou Blata také doc. Jaroš. Podílel se jak na vlasní konstrukci, tak na ladění motoru.    Kdo by neznal firmu Blata z Blanska a jejich minibiky! Také o úspěších našich mladých jezdců na strojích tohoto motocyklového výrobce jsme na stránkách motocyklu již mnohokrát psali. Nyní je na světě nový minibike Blata Elite 13W.
   Jedná se o závodní speciál, který si však kdokoliv z vás může pořídit i ns "rekreační" jezdění. O žádném pohodovém svezení krokm se však nedá mluvit. Díky krátkému chodu plynové rukojeti a citlivým brzdám s excelentním brzdným účinkem je minibike schopný i s vámi jezdit po zadním a přehození přes přední kolo není žádný velký problém.
   Celý motocykl byl kompletně vyvinut u nás a také výroba je z 80% domácí, zbytek, jako například karburátor, se dováží. Největším hitem je motor. Zdvihový objem 40 cm3, vrtání x zdvih - 37 x 37 mm, chlazení vodou, odstředivá tříčelisťová plně seřiditelná spojka chráněná patentem, membránový rozvod, otáčky 12000 1/min a výkon 9 kW (12,2 k), To jsou základní parametry motoru, jehož desetiměsíční vývoj probíhal pouze na počítačích. Také ostatní části jako rám, kapotáž, brzdy a disky kol byly vyvíjeny pomocí počítačových technologií. Výroba se naplno rozběhne počátkem příštího roku, zatím se zkoušejí a dolaďují první prototypy.
   Vývoj motoru však ještě není u konce. Dělají se poslední změny, jako je lepší vyvážení klikového hřídele a optimalisace tvaru klikové skříně, aby bylo dosaženo co nejlepšího plnění motoru.
   Excelentní brzdný účinek zajišťuje zcela vlastní konstrukce brzdových třmenů a ocelových kotoučů.
   Minibike Elite 13W je již plně srovnatelný s italskou konkurencí v podobě minibiků Polini a v lecčemž je i předčí. Je téměř jisté, že až se doladí poslední nedostatky, postaví se Česká republika na nejvyšší stupínek va výrobě špičkových minibiků. A na to mohou být u Blaty právem hrdi.

Motocykl 10/99