Velké motorové tříkolky jsou bezesporu krásné a každý se za nimi otočí. Přestože jejich jízdní vlastnosti
a užitná hodnota není valná, mají mezi movitějšími jezdci stále dost příznivců. My jsme na vlastní kůži jednu
takovou srdeční záležitost okusili. První usednutí za řidítka ve tvaru současných chopperů je více než nezvyklé. Sedíte dosti nízko, nohy nataženy hodně dopředu, a navíc máte kolem sebe velké monstrum, takže mi zpočátku dělalo problém zvyknout si, že nesedím na motorce, ale na něčem, co je široké téměř dva metry. A to vám prostě nedá nejezdit blízko obrubníků. Mohutná 295 mm široká zadní kola však tyto začátečnícké nectnosti zvládnou s lehkostí, vy však v sedle dost nadskočíte. Čtyřválec se probouzí k životu otočením klíčku zapalování do polohy oN a stisknutím tlačítka umístěného na levé rukojeti. Na té se také nachází ovládání blikačů a světel. Rutinní ovládání Hejkala vyžaduje cvik. Pohyb radící páky umístěné uprostřed je sice snadný, řazení jde lehce, ale pouštět za jízdy plyn, lovit řadičku, mačkat spojku (umístěna je na levé straně, brzda se nachází vpravo) a ještě držet tříkolku na silnici je občas problém. Po pár kilometrech si však zvyknete, a rychlostní limity vám připadají malé. Zlozvyk z auta používat pravou nohu na brzdový i plynový pedál je zpočátku na překážku, protože skloubit ovládání plynu rukou a spojky nohou je po několika letech strávených za volantem auta a řidítky motocyklu proti vaší mysli a mozek tyhle, jinak rutinní činnosti, neovládá automaticky. Totéž se děje za jízdy, protože nejdříve pustíte plynovou rukojeť a zároveň sešlápnete spojku, pak "naladíte" potřebný převodový stupeň a poté spojku pustíte a přidáte plyn. Ale po několika kilometrech v okolí Brna jsem tohle náročné ovládání zvládl a začal se vyžívat v mohutném a plynulém zátahu motoru (na jedničku jde Trike bez problémů na zadní). Ovšem tři body, které zprostředkovávají sty tříkolky s asfaltem, jsou také lahůdkou. Při sebemenším pohybu řidítky hned tříkolka mění směr a tvrdý podvozek vám na lehkosti jízdy také nepřidá. Co však oceníte ihned, je brzdová soustava, která se ovládá jen brzdovým pedálem nebo, chcete-li, stupačkou (ruční brzda působí jen na zadní kola), její záběr je mohutný a dávkování velmi snadné a přesné. Brzdí všechna tři kola současně, brzdný účinek je rozdělen tak, že se vám nejdříve zablokují zadní kola a teprve pak až přední, ale to již musíte na brzdě stát celou vahou a jet minimálně na mokré silnici. G.U.N Trike Chopper 004 je stroj pro náročné. Zpočátku se s ním budete prát, ale po chvíli se skamarádíte natolik, že nechat jej zahálet doma v garáži vám bude připadat jako neodpustitelný hřích. Tříkolky jsou předevčím o image, a to tenhle Hejkal splňuje na sto procent. Pokud bych si chtěl kupovat "druhou motorku do rodiny", určitě bych věděl kam zajít!
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|